wetenschappelijk onderzoek

Als Kwartiermakersgilde vinden we het belangrijk om het vak van kwartiermaken te onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek. Wie zijn kwartiermakers? Over welke unieke vaardigheden beschikken kwartiermakers? Welke tools worden ingezet tijdens een kwartiermakersopdracht?

Dit doen wij samen met de Universiteit Leiden (Dr. Herman Steensma) en masterstudenten We bieden stageplaatsen en begeleiden masterstudenten met hun afstudeerscripties over kwartiermaken. Meer over onze onderzoeken vind je hieronder. 

Geinteresseerd in een stageplaats bij het Kwartiermakersgilde? 

onderzoek kwartiermaken

ONDERZOEKEN

Onderzoek onderhandelingsgedrag

Jorinde Voskes heeft het onderhandelingsgedrag van kwartiermakers in verschillende situaties onderzocht. Lees hier meer over het onderzoek van Jorinde.

Onderzoek Psychologische Vaardigheden

Julia Schmidt heeft onderzocht over welke psychologische vaardigheden een kwartiermaker moet beschikken. Lees hier meer over het onderzoek van Julia.

Onderzoek Relatie Opdrachtgever

Nanja Flikweert heeft de relatie met de opdrachtgever in kwartiermaken onderzocht. Ook heeft zij deze relatie vergeleken met de relatie met de opdrachtgever in projectmanagement. Lees hier meer over het onderzoek van Nanja.

Onderzoek Kwartiermaken

Jordy Lievers heeft onderzoek gedaan naar kwartiermaken in de praktijk. Daarmee heeft hij de basis gelegd voor de wetenschappelijke kennis over kwartiermaken. Lees hier meer over het onderzoek van Jordy.

Meer informatie

handboek kwartiermaken

Handboek Kwartiermaken

Een theoretisch kader van het vak kwartiermaken.

opleiding kwartiermaken

Opleiding tot Kwartiermaken

De opleiding voor de professionele kwartiermaker.

linkedin

Sluit je aan

Sluit je gratis aan bij onze LinkedIn community.

nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Meld je aan en blijf op de hoogte van nieuws en netwerkbijeenkomsten.

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van nieuwe onderzoeken, nieuws en andere ontwikkelingen via onze LinkedIn groep of meld je aan voor onze nieuwsbrief.